2014-01-02

En ny lista

Inför nyårsafton 2012 skrev jag en lista på sådant som jag absolut ville genomföra 2013. Att åka på semester med familjen, (2012 spenderade jag nästan hela sommaren på sjukhus) att bada en gång i en sjö. Att börja blogga. Att se Rebecka, mellanflickan ta studenten, att vara med och fira mina svägerskor Ingrid och Tove som båda fyllde 50 under 2013, att vara i stugan på landet, att hämta Viktor på förskolan minst en gång. Att ha en helg med tid för varandra bara jag och min käraste.

Jag kan stolt säga att jag har genomfört och fått vara med om allt på min lista. Året har så klart också fört med sig andra saker men allra gladast är jag över att jag har kunnat vara mer med familjen. Att kunna leka mer med Viktor och ta vara på alla stunder och samtal med Paulina (min stora bonustjej) om konsten, bloggandet och livet. 



Tacksammast är jag över vännerna som fortfarande finns kvar och all hjälp som vi har fått. Bland det viktigaste för hela familjen har varit att Viktors faster Tove och hennes familj outtröttligt och ihärdigt varje vecka har hämtat vår 5 åring på förskolan och sett till att han kommer till sin musikalträning på tisdagar. Mannen repar samma kväll, återhämtar sig genom att spela gitarr. Eller som Viktor säger: Pappa spelar på tisdagar och jag spelar, sjunger och leker på tisdagar. Detta andrum för familjen betyder allt och det är fantastiskt att få se vår son ta plats i den stora, bullriga stjärnfamilj som är vår.








Listan för 2014 är inte helt färdig men några punkter är klara: Att bada mer än en gång i sommar. (Jag har redan beställt 2 stycken nya bikinis). Att lära mig att använda och verkligen använda min overlock-symaskin, Att träffa mina vänner mer (nu orkar jag det!) Sedan får vi se...


Gott Nytt Hoppfullt 2014!

2 kommentarer:

  1. Tack för att du kämpar så tappert Annika. Det har inte varit någon lätt resa men på något mystiskt vis älskar jag dig mer än någonsin. Magi? ;)

    SvaraRadera
  2. Jag är så otroligt stolt över dig min käraste kämpe och glad över att du kunnat ta dig igenom dom här svåra åren och åtminstone viss dagar kan ha något som liknar ett vanligt liv. Fighten är inte slut än, men tillsammans ska vi klara det. Jag älskar dig!

    SvaraRadera